סלטים מיוחדים - מטבח מקומי
11 בדצמבר 2014

סלטים מיוחדים

המטבח הים-תיכוני מבורך בחומרי גלם משובחים. שפע של ירקות, עשבי תיבול, פירות ושורשים עומדים לרשותנו. ההיצע רב והתוצרת לרוב טרייה וטובה. היופי במטבח שלנו טמון ביבול המשתנה לאורך חודשי השנה. כל עונה מתהדרת בגידולים שלה, ובשלן טוב הוא בשלן שמעז לשנות ולהתגמש בהתאם לחומרי הגלם שהעונה מביאה.

 

החורף כאן משופע בעשבי תיבול טריים, במיני חסות שונים, בשורשים מוצקים ובפירות הדר: פומלות, תפוזים, תפוזי דם, קומקווט, אשכוליות צהובות ואדומות, לימונים, לימונים ננסיים וקלמנטינות מתוקות. חומרי גלם נהדרים שאפשר להתקין מהם סלטים מרעננים שהם קצת אחרים מאלה שאנו מורגלים בהם.

שילוב של פירות הדר בסלטים מעניק להם טעמים מתוקים-מרירים ועסיס רב שמעשיר את הרוטב. את התפוזים והאשכוליות יש לקלוף בסכין ולפלט את הפלחים כדי שהציפה המרה לא תשתלט על הסלט. את הלימונים, הלימונים הננסיים והקומקווט מוסיפים עם הקליפה, שכן היא דקה ומרירותה פחותה. חשוב לשטוף את פירות ההדר במים ובסבון כדי להסיר את הדונג המצפה את הקליפה.

את עשבי התיבול הכי קל לשטוף בקערה מלאה במים: חותכים את הגבעולים התחתונים ומשרים את הצרור בקערה עם המים הקרים, מסיעים אותם במים כמה פעמים כדי להיפטר מאבק וחול. אם המים עכורים, מחליפים אותם וחוזרים על הפעולה. מסננים ומייבשים במייבש חסה.



תגובה אחת לסלטים מיוחדים

  1. מתכונים הגיב:

    תודה רבה, נראה טעים מאוד!

הוספת תגובה


תגובה




נגישות