טחינה יפנית - מטבח מקומי
18 במאי 2016

טחינה יפנית

 

טחינה יפנית

 

תאמינו או לא – גם ליפנים יש טחינה. ולא סתם טחינה, טחינה נהדרת, המכונה ביפנית גומה (Goma). היא עשויה מזרעי שומשום לבנים או שחורים, קלויים וכתושים במכתש ועלי. הממרח היפני סמיך מעט יותר מזה המוכר לנו ונראה כמשחת שומשום. הוא מאוזן בטעמיו, עם נוכחות מתקתקה מהסוכר הטבעי שיש בשומשום.

היפנים משוגעים על שומשום ומשתמשים בו על כל צורותיו: שלם, קלוי, מעושן, מרוסק, מזוקק לשמן או טחון למשחה. כדי ליהנות ממתכונים יפניים המשלבים ממרח שומשום אין צורך להשיג את המשחה המקורית; הטחינה הגולמית שלנו נהדרת ותתאים לשימוש במתכונים היפניים.

היפנים מוסיפים לממרח השומשום שלהם טעמים דומיננטיים כמו סויה, מירין, סאקה, אבקת מאצ'ה, חומץ אורז, פונז'ו, סוכר ויוז'ו – מה שיוצר אינסוף ממרחים, רטבים ושילובים מפתיעים, שטעמם שונה לגמרי מהטחינה הים־תיכונית.

ולפני שנתחיל בערבוב טחינה זכרו שטחינה טובה היא טחינה טרייה, משמע, כזו שנרכשה סמוך לזמן הכתישה שלה. איך נדע? זמן התפוגה המופיע על האריזה מחושב שנה או שנה וחצי (תלוי במותג) מיום הייצור שלה. דרך נוספת לדעת היא לפי המשקעים שבתחתית – בטחינה טרייה אין משקעים. ככל שטחינה עומדת יותר זמן במכל הפלסטיק, היא מתחמצנת ומאבדת את טעמה העמוק. בנוסף לכך, טחינה שומרים רק במקרר, גם אם המכל סגור, עדיף עומדת הפוך, על המכסה שלה, כדי שלא יצטברו משקעים בתחתית המכל.

רטבים וממרחים על בסיס טחינה יפנית ישדרגו ירקות מאודים, סלטים טריים, דגים, אטריות חמות או קרות, מטבל לגיוזה ואף סושי.

 



4 תגובות לטחינה יפנית

  1. דנה הגיב:

    שלום.
    נראה מעולה.
    שאלה- למה את מאחסנת טחינה במקרר? עד היום שמרתי אותה תמיד בארון, גם לפני וגם אחרי הפתיחה…

    • לימור הגיב:

      במקרר פעולת החמצון מתמעטת… הטחינה אינה נשמרת לזמן רב, היא מתחמצנת ממכל הפלסטיק

  2. מיטל הגיב:

    היי איפה ניתן להשיג את הטחינה היפנית

הוספת תגובה


תגובה




נגישות