ימים של קארי - מטבח מקומי
2 בנובמבר 2012

ימים של קארי

מייל צימפ

כלי קרמיקה: לורי גולדשטיין www.lauriegoldstein.co.il

במטבח ההודי, שם הומצאו תבשילי הקארי, משמעות השם "קארי" היא תיבול מתון או צורב כאש. תערובת הקארי ההודית תכיל מגוון גדול של תבלינים יבשים כגון: כורכום, הל, צ'ילי, כוסברה יבשה, ציפורן, זנגוויל, אגוז מוסקט וחילבה כשהם קלויים (לשם ייבוש הלחות שבהם) וטחונים. מסורתית נטחנו התבלינים ההודים עד דק על גבי אבן גרניט שטוחה בעזרת אבן נוספת. לעומת אבקת הקארי ההודי, הקארי התאילנדי, שקיים בשלושה טעמים וצבעים: ירוק, אדום וצהוב, הוא מחית שמכילה מעט תבלינים יבשים ומגוון רחב של עשבים, שורשים ועלים טריים כגון: למון גראס, בצלצלים, עלי וקליפת קפיר ליים, גלנגל, צ'ילי, שום וג'ינג'ר. הוספת החומרים הטריים מעניקה לקארי התאילנדי את איכותו הנדירה.

בהודו מוסיפים בדרך כלל לאבקת הקארי בעת הבישול גהי (חמאה מזוקקת) או יוגורט להרגעת צריבת התבלינים ולריכוך הירקות והבשר. בדרום הודו ובתיאלנד מעדיפים חלב קוקוס לביצוע המשימה.

קארי הודי או תאילנדי הוא מאכל קל להכנה שמכיל מספר מצומצם של מרכיבים. הטכניקה פשוטה: תחילה מטגנים את אבקת או מחית הקארי בשמן חם לשם ייבוש הלחות ופתיחת הארומה של התבלינים. בשלב הבא מוכנסים נתחי עוף או בשר, שרימפס וטופו להקפצה קצרה על להבה חזקה. לאחר צריבת הנתחים ובישולם החלקי מוזגים את נוזלי הבישול ליצירת רוטב סמיך ועז טעמים.

בחניות טבע, במרכולים ובחנויות המתמחות במזונות מהמזרח ניתן למצוא מגוון רחב של מחיות קארי מוכנות. נכון הוא שמחית שהוכנה טרייה ונטחנה סמוך למועד הבישול תהיה משמעותית איכותית וטעימה יותר אבל הקנויה נוחה יותר והתוצאה בהחלט טעימה. תבשיל קארי לא נשמר היטב במקרר ועל כן מומלץ לאוכלו סמוך להכנתו. מומלץ להגיש קארי בטמפרטורה חמימה (לא רותח) על מצע של אורז לבן או אטריות שעועית חלוטות לספיגת טעמי הרוטב.



הוספת תגובה


תגובה




נגישות