קציצות, רבותי קציצות - מטבח מקומי
22 במאי 2011

קציצות, רבותי קציצות

כשרוצים להרגיש משפחה, מגלגלים קציצות. כשרוצים להירגע, מגלגלים קציצות. כשרוצים לאהוב, מגלגלים קציצות. קציצות בשר ועוף הן אולי המאכל האהוב ביותר שיש. בכל בית ובכל עדה, יש מתכון לקציצות ברוטב שהן "הכי טובות" שיש. קל להכין אותן וקל להצליח איתן.

 כל מתכון לקציצות ניתן לשינוי. אפשר להחליף את סוג הבשר או להכין תערובת מעוף, הודו, טלה ובשר בקר. אפשר להוסיף או לגרוע בתיבול הבשר, לשנות את שיטת הבישול ולשחק עם הרוטב כיד הדמיון הטובה.

 כדי להצליח במשימה מומלץ לקנות בשר איכותי וטרי שנטחן בעת הקניה. בשר טחון- שהופשר מהקפאה מומלץ פחות, שכן עודפי מים שיוצרו בעת ההפשרה יקשו על גלגול הקציצות. נתחי הבקר המומלצים לקציצות- פאלדה, צוואר או אנטריקוט. אם משתמשים בבשר טלה מומלץ להשתמש בפאלדה או שוק עליונה. נתחי העוף מועדפים הם חזה עוף וכרעיים נטולי עצם ועור. לתערובת הבשר ניתן להוסיף שומן כבש, שומן אווז או שמן זית.  מרקם קציצה רך יתקבל אם נוסיף לתערובת הבשר ירק- עשבי תיבול קצוצים, גזר, תפו"א, קישוא ובצל, מגוררים בפומפייה או במעבד מזון. אלה יעניקו לקציצה גם טעם עשיר ויניבו מרקם רך ונכון לספיגת טעמי הרוטב. תוספת פרורי הלחם או לחם מושרה במים וסחוט היטב מיועדת הן לאיסוף עודפי הנוזלים המופרשים מהבשר והירקות והן לאיחוד התערובת טרם גלגול הקציצות. במידה והתערובת רכה מידי ואינה נאספת היטב לכדורים יפים, מומלץ להוסיף עוד פרורי לחם. בכדי להקל על מלאכת גלגול הקציצות רצוי ליצור כדורים בידיים רטובות, תוך דחיסה עדינה של התערובת. אם מטגנים את הקציצות, ניתן לטבול בביצה טרופה ולצפות אותן בקמח, סולת, פרורי פנקו או פרורי לחם. לאחר הטיגון מוסיפים את כדורי הקציצות לרוטב מבעבע.

לפניכם שלושה מתכונים לקציצות בשר מבושלות, ללא טיגון. הסוד בהצלחת הבישול הוא לקרר את הקציצות למשך שעה במקרר לפני הוספתן לרוטב החם. כדאי להימנע מערבוב יתר שעלול לפגוע בצורתן האחידה של הקציצות הרכות. קציצות אלה ישתבחו לאחר לילה במקרר, כך הן תספוגנה את טעמי הרוטב ואגב כך יסמיכו אותו. שאריות של קציצות ביום למחרת, יענגו את בני הבית, בתוך בגט טרי עם פלחי עגבנייה, מלפפון חמוץ, מיונז או טחינה ומעט אריסה.



10 תגובות לקציצות, רבותי קציצות

  1. שירה ברויאר הגיב:

    אלופה, נראה טעים ומגרה
    גם אני חולת קציצות, תודה

  2. רוית הגיב:

    מה המתכון שלה ?

  3. יערה הגיב:

    בקציצות עם הבמיה – במה אפשר להמיר את הבמיה למי שלא אוהב? מחפשת מתכון טוב לקציצות מבושלות מעניינות (חוץ מאלו עם הזעפרן והסלרי שהן כבר קבועות בבית). תודה!

    • לימור הגיב:

      שעועית ירוקה (צריכה עשר דקות בישול בסוף המתכון ולא חמש) תעבוד מצוין ואפשר גם בלי ירק ולהוסיף עוד עגבניות (5-6) חלוטות וקצוצות או קופסת שימורים איכותית, ייבוא מאיטלייה ואז תקבלי רוטב עגבניות טוב

  4. יערה הגיב:

    אדיר תודה רבה רבה!!

  5. יערה הגיב:

    אה ו.. אפשר להשמיט את הלימון? תודה!

  6. יערה הגיב:

    ודבר אחרון (סליחה על ריבוי התגובות) – אפשר להכין את המתכון האחרון גם בלי המוצרלה?

  7. מוטי הגיב:

    לא הוספת את האהוב (עלי) מכל – קציצות דגים! קציצות דגים ברוטב עגבניות וזעפרן…

הוספת תגובה


תגובה




נגישות